Winterlinde geplant

Klimaatbestendige Winterlinde geplant op landgoed Kalheupink in Oldenzaal in het kader van het nieuwe plantseizoen.

Het betreft een soort die enerzijds klimaatbestendig is en anderzijds een aantrekkelijk voorkomen heeft als solitaire boom. In totaal worden er 50 solitaire bomen, die gefinancierd worden door de provincie, op landgoederen verspreid over de gehele provincie Overijssel geplant. Deze ‘pronkbomen’ staan symbool voor minimaal 25.000 bomen die in het komende plantseizoen door Overijsselse landgoedeigenaren worden aangeplant in hun bossen en andere natuurgebieden. De aanplant van nieuwe bomen en nieuw bos is nodiger dan ooit om klimaatschade te voorkomen, CO2 vast te leggen en om de biodiversiteit te verhogen. Landgoederen kunnen een belangrijke rol spelen in deze opgave en willen dit ook graag. U bent van harte welkom om de opengestelde landgoederen te komen bezoeken.

Naast het planten van deze Winterlinde zal de Gelderman Stichting als eigenaar van het landgoed Kalheupink nog 34 bomen planten op het landgoed in het kader van de bomenactie ‘iedereen een boom.nl : 1,1 miljoen bomen erbij in Overijssel’.

Reacties zijn gesloten.